Lasten olympialaiset

Talvikirmaus

↑ Suurpellon lasten talvikirmauksia on pidetty joskus Lillhemtin puistossa, joskus Opinmäessä.

Kukkiva Suurpelto 2012-2019

2018-2019 tapahtuma siirtyi Lukutorilta kauppakeskukselle

2012-2017

Kukkiva Suurpelto 2013 2013_kukkiva-3

Jumppaa, juoksua, pyöräilyä, kävelyjä – asukaslähtöistä liikuntaa Suurpellossa

↑ Suurpellon asukkaita kokoontuu eri kokoonpanoin mm. jumpaamaan, juoksemaan, pyöräilemään ja kävelemään. Koirakävelyitä on myös tehty. Seura julkaisi 2015 alueesta kävelykartan. Kartta valotti alueen historiaa, arkkitehtuuria ja nimistöä. Kartan kuvitti Suurpellon asukas Matleena Bade.
31.8.2019 juostiin seuran järjestämä ensimmäinen Suurpelto-juoksu. Monia eri kansallisuuksia ja ikiä edustaneita juoksijoita oli 27 ja yksi koira. Heistä 23 juoksi 4 km:n lenkin, neljä 8 km:n lenkin.

Joulunavaus 2015

Hortoilua

villivihanneskurssi Suurpellossa Villivihanneskurssi Suurpellossa

↑ Työväenopisto järjesti Suurpeltoon villikasvien ravintokäyttöön perhedyttävän hortoilukurssin 2013.

Muita tapahtumia

Kennon valoteos 2016

↑ Kennon valoteoksen avajaiset 21.5.2016 Teoksen valmistivat Opinmäen
oppilasehdotuksen pohjalta Aalto-yliopiston opiskelijat Tea Dickman, Guy Dowsett, Petteri Mäkiniemi ja Aku Rouhe. Katso Tean video Youtubessa. Nyttemmin - 2019 - teos on valitettavasti päässyt rapistumaan eikä sitä ole korjattu.

Lukutorin suunnittelupaja 2014

2014_suurpeltopaja

↑ Uudenmaan liiton AJA-hankkeessa luotiin Espoon Suurpellon asukkaiden ja toimijoiden kanssa yhteistyössä käyttäjätiedon keräämisen malli asuinalueiden palvelujen kehittämiseksi. Työpajassa hahmoteltiin Lukutoria elävöittäviä rakennuksia. Keskellä Suurpellon projektinjohtaja Pekka Vikkula.

Suurpelto sai kaupan 2013

31.12.2013 Suurpelto sai kauan odotetun lähikaupan. Siwa uitettiin Suurpeltoon Suomenlinnasta.